Autor: Maja Gujinović 1/21/2010 2:08
Koliko možemo naučiti od životinja i o sebi preko životinja. U svijetu u kojemu živimo životinje nestaju, iz našeg okruženja ali i iz kulturalnog prostora. Nekada su za ljude životinje imale veliko simboličko značenje, danas ih nema niti u našoj blizini, niti u simbolima. Misli su to autora predstave za djecu ‘Vis životinje’, Saše Božića i Ksenije Zec, koji su se udružili kako bi na scenu kazališta ‘Trešnja’ postavili maštovit i jedinstven komad koji će se premijerno izvesti u nedjelju 24. siječnja.
Ono što razlikuje ovu predstavu od ostalih je to što su se glumci u stvaranju likova koristili glasanjem i ponašanjem životinja. Autori su pritom kao motiv uzeli slavnu bajku Braće Grimm ‘Bremenski svirači’, u kojoj magarac, pas, mačka i pijetao odluče otići u Bremen kako bi postali svirači, i zatim od priče stvorili originalno djelo, nošeno i dalje temeljnom porukom bajke da zajedničkom suradnjom i razvijanjem imaginacije možemo ostvariti i najluđe snove.
U ovoj verziji poznate bajke dječak Kuna mašta o osnivanju rock benda, koji će ovladati glazbenim svijetom. Za početak treba pronaći glazbenike i pjevača. Stvari se počinju slagati kada se on odluči organizirati audiciju, na kojoj ne uspijeva sakupiti grupu istomišljenika. Kuna se odlučuje za prijatelje iz škole s kojima oformljuje band. Pojavom talentirane pjevačice, kreću nevolje u grupi.
Sisavci, glodavci, ribe, gmazovi i još mnoštvo drugih životinja odigrani od samo pet glumaca
Na scenu kazališta Trešnja tako će izaći bik, čaplja, pingvin, gušter te još mnoštvo sisavaca, glodavaca, riba te svih drugih grupa životinja. Samo pet glumaca odigrat će sve te životinje, na način da svaki od njih igra i po pet-šest različitih likova. Predstava ima i nekoliko glazbenih brojeva, a između ostalih glumci će zasvirati punk.
– Radi se o izuzetno teškoj tehnici, pa samo stoga na predstavi radimo više od tri mjeseca. Teško je iskreirati sve te likove, a zatim tokom predstave ulaziti iz jednog u drugi – objašnjava Božić. Radi se naime o tehnici životinja i njihova oponašanja koja se uči na trećoj godini Akademije dramskih umjetnosti, gdje je režiju završio Saša Božić. Kako nam objašnjava, ovo je prvi put da se ova tehnika koristi van Akademije. Upravo koautorica predstave, je priznata koreografkinja Ksenija Zec koja predaje ovu tehniku na odsjeku pokreta ADU.
– Predstava se bazira na tjelesnosti glumaca i plesu, ali postoji i klasična dramaturgija pa je zbog toga žanrovski hibrid – objašnjava Božić koji se se u radu većinom bavi suvremenim plesom i čije se predstave često izvode kako na domaćim scenama, tako i u prestižnim europskim kazališnim kućama.
Božić: ‘I za djecu kazalište treba biti mjesto imaginacije, stoga ih ne treba podcjenjivati doslovnim predstavama’
Iako je ovo njegova prva predstava za djecu, ne vidi veliku razliku između ovakvog stvaranja i stvaranja za odrasle.
– Postoji samo dobro i loše kazalište. Ovo je svojevrsni eksperiment i istraživanje, iako ovaj glumački asambl inače radi dječje predstave. No, prišao sam tome kao bilo kojoj drugoj predstavi – objašnjava Božić te dodaje kako je razmišljao o tome da se u klasičnim dječjim kazalištima djecu često podcjenjuje.
– Djeca vrlo brzo shvaćaju i nisu im potrebne doslovne interpretacije. Nije im potrebno podilaziti i propovjedati kroz predstave. Ionako im u kući, u školi, u crkvi stalno netko propovjeda. Treba im razvijati ljubav prema kazalištu, koje je mjesto imaginacije i kao takvo treba postojati i za njih – zaključio je Božić.