Zagrebancija

Zimska kost: Slika one druge, trule Amerike

Nagrađivani film Debre Granik 'Zimska kost'

Autor:: Željka Biondić 10/22/2010 12:26

Zimska Kost još je jedan od filmova glavnog programa koji je na svoj način uspio pridobiti publiku. Godinama su nam punili glave američkim filmovima u kojima umjetni glumci sa izbijeljenim zubima i savršenim tijelima, koje ne možemo sresti na ulici, glume u sladunjavim pričama sa sretnim završetkom.

Ali tada na scenu stupa ona, Debra Granik. Ovo joj je tek drugi film koji je nagrađivan i preko velike bare, ali i na najcjenjenijem trenutno europskom festivalu- Berlinaleu.

Radnja filma smještena je u američku zabit, negdje daleko od tople Kalifornije i centra svih centara New Yorka. Tako daleko da smo se svi pitali zar je to zaista Amerika. Pratimo mladu Reau Dolly iz klana Dolly koja traži nestalog oca. Svojim nestankom ugrozio je ne samo njezin život nego i njezinih najmilijih; mlađe sestre i brata te bolesne majke. Mlada glumica Jennifer Lawrence se prekrasno nosi sa svojim likom i toliko uvjerljivo nosi sam film da možemo sa pravom tvrditi da predstavlja novu, mladu nadu američkog filma.

Njezina briga za mlađu braću, kojima je ona i otac i majka, dirljiva scena u kojima ih uči pucati iz puške ne samo da bi se njome obranili nego i prehranili. Ona u filmu djeluje kao osoba koja ima iza sebe dosta iskustva i briga. Osim scene u školi u kojima ona gleda svoje vršnjake malo tko bi i pomislio kako je ona još uvijek samo dijete.

Gdje je ta daleka zemlja Amerika, koja izvana sjaji kao suho zlato, a iznutra je trula kao trula jabuka? Ona koja se bori sa nezaposlenošću, manjim sredinama u kojima se živi kao u plemenima prije stotina godina kada su muškarci ubijali golim rukama, a žene čekale i bile tiho.

Likovi, glavni i sporedni, prikazani su bez maski, bez šminke, bez umjetne rasvjete oko njih i djeluju u jednu ruku hladno i zastrašujuće. Kroz cijeli film vrte se tamne i sive boje koje su prilagođene ugođaju filma. Protagonistica koja se kroz šumu gubi u svim smjerovima, a ne izgleda izgubljeno. Ona ima svoj cilj – pronaći oca pod svaku cijenu pa makar i mrtvog jer joj treba dokaz da zna u kojem pravcu ići dalje.

Mlada redateljica uspjela je kroz jednostavan filmski izraz prikazati borbu za goli život, ali i borbu za mjesto u društvu, u tom bolesnom društvu gdje je hijerarhija unutar obitelji presudna za daljnji život.

 

Exit mobile version