Autor: Maja Gujinović 4/27/2010 14:45
Posljednje zagrebačko izdanje festivala ‘Žedno uho’, koje je u deset godina postiglo kultni status među ljubiteljima aktualnih glazbenih kretanja, sinoć su u &TD-u otvorili bendovi High Places i Deerhoof, pokazujući pri tom dva potpuno drugačija lica rodne im Amerike. Suprotne energije melankoličnog elektronskog dua High Places i hiperaktivnih članova benda Deerhoof, u jednu su noć zadovoljile širok raspon publike ‘žednih ušiju’.
Prvi su se na pozornicu popeli mlad High Places koji s prekrasanim glasom Mary Pearson uz elektronski manipulirani zvukovi udaraljki Roba Barbera i njihove gitare zaista podsjećaju na neponovljive Cocteau Twins te aktualni Animal Collective. Kao što je slučaj s većinom bendova koji su kroz godine svirali na Žednom uhu, i High Places vješto izbjegavaju trpanje u ladice, pa se tako njihov zvuk može opisati kao balansiranje između indie popa, folka i elektronike.
Isto se odnosi i na veselu i zabavnu četvorku Deerhoof koji su ponovo zasvirali u Zagrebu nakon sedam godina pauze. U međuvremenu izrasli su u veliko ime američkog indie rocka čiji se albumi redovito nalaze na godišnjim listama najboljih izdanja većine značajnih glazbenih magazina.
Njihov originalni zvuk nastao razigranim miješanjem punk rocka, noisa, proga prati i osmišljeni scenski nastup, u kojem se njih četvero jednako zabavlja kao i publika. Pri tome najviše teatralnosti unosi pjevačica i basistica Satomi Matsuzaki. Deerhoof su sinoć bili zvijezde večeri, pri čemu im je sigurno pomogla činjenica da su bili puno ozvučeni nego High Places, za vrijeme kojih je na momente bilo teško čuti vokal Mary Pearson.