Autor: 8/1/2012 10:34
Trenutno se u Barceloni prikazuje izložba ”Transmediteranski dijalozi” hrvatskog kipara i keramičara Hanibala Salvara. Njegova suradnja s Barcelonom je započela prije 26 godina, kad je ovaj kipar i keramičar, prikazao izložbu suvremene hrvatske keramike i istovremeno držao seminar termičkih formacija. Prije četiri godine Španjolci su vidjeli njegove nove radove i pozvali ga da održi još jednu izložbu.
– Suradnja s Barcelonom započela je prije 26 godina, kad sam prikazao izložbu suvremene hrvatske keramike i istovremeno držao seminar termičkih formacija. Prije četiri godine Španjolci iz Barcelone vidjeli su što sada radim u porculanu i poslali mi poziv da izlažem u Barceloni. U međuvremenu sam napravio porculansko-silikatne formacije, porculan s betonima u raznim bojama koji se reže i koji je opet došao u Barcelonu kao veliko iznenađenje. Katalonski teoretičari umjetnosti smatraju da je moj seminar prije 26 godina presudan za daljnji razvoj španjolske keramike, što mojoj sujeti jako godi, ali i da je hrvatska izložba 1986. njima bila uzor. Ovom izložbom u Barceloni, koji je sad i produžena, obnavljaju se kreativne veze s Barcelonom – rekao nam je Salvaro.
Španjolci su ga pozvali da i dogodine održi izložbu u Barceloni, a ovaj cijenjeni umjetnik trenutno sudjeluje na Ljetu na Štrosu. Kako nam je rekao u vrijeme ekonomske krize najteže prolaze likovni umjetnici. S druge strane, ima i onih misle unaprijed pa su odlučili iskoristiti što su cijene umjetničkih djela na ovom manifestaciji snižene i više od 90 posto.
– Ako portrete umjetnici rade za 50 kuna, a bolja fotokopija neke slike te veličine košta isto 50 kuna, onda vam je sve jasno. Neki su to shvatili. Ima ljudi koji su napravili jedan portret i vidjeli tko to radi. Onda je taj isti rekao: ‘Čekajte vi ste onaj Toni Franović? Portret za 50 kuna?’. I sada se našlo par njih koji su mućnuli glavom i rekli za 500 kuna dobijem deset portreta od deset umjetnika i možda jednog dana taj čovjek dođe i kaže: ‘Evo vam portret koji ste mi prodali za 50 kuna, ja vam ga prodajem za 500. Šalim se, ali sada je trenutak kad su ljudi shvatili da su cijene otišle do dna i da treba kupiti – ističe cijenjeni umjetnik.
Upravo to je ovog cijenjenog umjetnika podsjetilo na povijest velike galerije u Rusiji, Galerije Tretjakov, odnosno 1918. godinu kad je situacija u Parizu uvelike sličila situaciji u Hrvatskoj danas.
– Tada dolazi ruski židov Tretjakov s novcem i kupuje te slike po cijenama kao što mi ovdje prodajemo i tovari u skladišta. I jednog dana u Rusiju ide dest vagona umjetnina. Francuska javnost se diže na noge i govori: ‘Pa on je kupio smeće’. Danas napraviti dobru izložbu slika koje se nalaze u Ermitažu i Galeriji Tretjakov je nemoguće – ispričao je Salvaro.