AUTOR:: Maja Gujinović 11/16/2010 14:15
Uhićenjem lažne Jadranke Kosor, što je prepuna dvorana Pogona Jedinstvo dočekala pljeskom oduševljenja, u subotu, 13. studenog započeo je cjelovečernji cabaret program ‘Red Room’, vrhunac jednodnevnog festivala novog cirkusa. U dvorani uređenoj u pravom cabaret stilu, pod velikim staklenim lusterima i crvenim svjetlima nizale su se varijetetske, burleskne i cirkuske točke.
Višeminutni pljesak izmamili su zamamna baritonska diva Le Gateau Chocolat, poročne učiteljice aerobika i majstorice kaubojskih vještina Big Ass Barbeque, raspojasana hulahooperica Kalki kojoj ni votka ne može oduzeti spretnost, šampioni britanskih natjecanja u istospolnom klasičnom plesu Sugar Dandies, njemački handstand akrobat Andreas Bartl, trgačica knjiga i nositeljica muškaraca, najsnažnija žena na svijetu Betty Brawn, dok su iz zraka iznenađivali poetični Cohdi Harrell na trapezu i obruču, te burleskna Empress Stah na raskošnom lusteru.
Cabaret, burleska, varijete : zabava za koju ima mjesta u Zagrebu
Ove je godine za temu festival uzeo queer umjetnike i njihov rada, braneći time i vlastitu queer poziciju na domaćoj festivalskoj sceni. Reakcije i komentari publike svakako govore kako je vrijeme da ovaj tip ‘showa’, kao rašireni tip zabave na Zapadu, uđe na velika vrata i u Hrvatsku.
Nažalost, Festival novog cirkusa kao producenti Red rooma-a, zbog nedovoljne potpore od strane institucija ove je godine doživio samo jedan dan, dok je nastavak festivala upitna. Zbog toga su se i poigrali pa se na početku večeri nju kraćim govorom publici obratila i premijerka Jadranka Kosor, utjelovljena u izvedbi Marijane Perinić. Tako se, nakon pet godina ignoriranja prakse velikih i prilično zavisnih festivala, i Festival novog cirkusa otvorio mogućnosti da njegovu pozornicu političari iskoriste za vlastitu promociju.
Uspješan festival koji se možda gasi
– Domaći kulturni establišment ostao je, kao i proteklih šest godina, iznimno šutljiv, ne reagirajući na očiglednu opasnost urušavanja projekta koji se konstantnim nizanjem umjetničkih uspjeha izborio za čvrstu, ali od Ministarstva kulture i Grada Zagreba nedovoljno prepoznatu poziciju bitnog događaja. Jedini politički odgovor na jednodnevnost festivala koji je, unatoč tiskanju jednog jedinog festivalskog plakata i poluprazne programske knjižice, u jednom danu uspio okupiti više od 500 gledatelja, dogodio se u govoru imitatorice hrvatske premijerke. Otvarajući „Red Room“, kabaretsku produkciju s queer predznakom, Žadranka-Žandarka Kosor svečano je prerezala vrpcu u bojama hrvatske trobojnice, te je poput slovenskoga umjetnika Janeza Janše završila u policijskim rukama – objasnili su organizatori Festivala novog cirklusa, Mala performerska scena.
Kako objašnjavaju, u šest teških godina bio je to festival koji je, poput lakmus papira, detektirao skandalozno stanje u gradskim kazalištima i drugim institucijama u kojima češće pobjeđuju umjetnička bijeda, menadžerski neprofesionalizam i nebriga za publiku. To slavlje institucionalnog nereda i nerada na koje je već svojim postojanjem svake godine upozoravao Festival novog cirkusa, stvarna su ostavština javnih potreba u kulturi, kako ih financiraju Grad Zagreb i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Festival novog cirkusa čestita Gradu i Ministarstvu na njihovim neosporivim uspjesima na tom polju.
>>> Kako je bilo na Festivalu novog cirkusa pogledajte ovdje<<<