Autor: Branka Vučetić Atletić/ Učilište Profokus 3/22/2012 13:21
U prekrasnom prostoru Kuće za ljude i umjetnost – LAUBA, koji je izrastao u Zagrebu kao rezultat ljubavi prema sofisticiranoj estetici u kojem je vidljivo ugrađen entuzijazam, te značajna financijska ulaganja, održana je prva večer Cro-A Portera.
U dugom nizu pronašao se i nemali broj svih koji prate modne događaje, kao i onih koji misle da mogu, moraju i znaju pisati o modi i modnom svijetu..
Ta raznolikost u današnjem modnom svijetu trebala bi biti simbolom tolerantnosti i uvažavanja mišljenja, ali jednako tako i poštivanju riječi koju mogu postaviti stručnjaci.
Svoju novu kolekciju prva je prikazala Ksenija Vrbanić i njezina modna marka XENIA DESIGN. Kada je u pitanju crna tkanina, njena kolekcija ima formu i ritam.
Igra se s različitim dužinama, volumenom i oblicima. U trenutku kada uključi boju u kombinaciji s različitim tkaninama, rezultat i nije posve dobar. Naglašena forma zajedno s bojom unosi zbrku, pa bi ipak bilo najbolje da i nadalje ostane vjerna crnom s kojom izvrsno barata i gdje se najbolje snalazi.
Za Jelenu Aleksić možemo reći kako nije jasno što je željela poručiti, kako muškom tako i ženskom kolekcijom. Estetski i kreativni izričaj toliko je zbunjujući kao i leteća pokrivala na glavama manekenki.
Kolekcija za London, ne Zagreb
Dioralop, dvojac Andreja Bistričić i Maja Merlić, u velikom modnom zanosu postavile su kolekciju s osnovnim pitanjem: ”Kako promijeniti muški način odijevanja?”. To je aktivna kolekcija koja više odgovara londonskim, a ne zagrebačkim ulicama.
Brzo hodanje manekena pistom izgledalo je kao poruka kreatorskog dvojca da im se žuri promijeniti muški tradicionalni odjevni stil. U kolekciji se našlo od dugih tunika koji su podsjećale na haljetke, prozirne košulje, smjelo otisnuti veliki deseni, kao i suknje umjesto hlača, sve do ruksaka “zalijepljenih” na leđa. Stilizirana kruna od žice na glavama mladih muškaraca vječito u žurnom prolasku pistom možda je bio dio simbola i poruke kako je rođena kraljevska kolekcija.
Nitko nije nosio prozirnu košulju, suknju i ”zalijepljen” ruksak na leđima. Želje kreatorica da promjene odijevanje muškaraca potrajat će dugo na našem premalom i previše konzervativnom tržištu. Nadamo se da će ustrajati i da će nas i slijedeće sezone razveseliti u novom idejnom pristupu odijevanja.
Bahorić nije donio ništa novo
Madame Demode i Tamara Bombardelli dosljedne su u onom što rade. Vole eksperiment, pa tako istražuju u vrsti tanine, različitim materijalima i sve pažljivo slažu u nove oblike, pri tome poštujući zakonitosti tijela.
Tomislav Bahorić, kao da nije dovršio sve svoje kolekcije, kao da je ovosezonska nastavak one prethodne ili one s početka modne karijere. Nema promjena u osnovnoj liniji pa je stalno isto široko, opušteno, uzdržano u tamnim tonovima.
U svim kolekcijama prisutan je jak prizvuk estetskog izričaja modne kuće Charli koju vodi poznata kreatorica Loredana Bahorić, stoga bi u sljedećoj sezoni bilo dobro da se odmakne od tog utjecaja. Druga večer Cro-A-Portera održat će se u Westgate centru.
FOTOGRAFIJE S PRVE VEČERI CRO-A-PORTERA POGLEDAJTE OVDJE